Boswa in bou

EK deel graag hier met u die bou van my boswa, die modulêre tipe van konstruksie metode wat ek gekies het. Ek wou nie deur die probleme gaan om die onderstel te bou nie en gevolglik het ek gekies om die onderstel, klaar te koop, waar ek die boks kan bou. Hier is die proses van begin tot einde van die “Bosparra Mk1.” Die boks bout vas op die onderstel en ek kan dit weer verwyder en ander een of tipe tydelik heg.

EK het die onderstel by Vtec gekoop op grond van hierdie prentjie en die onmiddellike reaksie van Jan van Trailerrent, Goodwood.

Hier is die onderstel wat ek ontvang het. Die vloer is 595 mm bokant die grond. Die bande is 15 duim.

Die onderstel is lekker stewig en van 75 x 38 x 5 mm kanaalstaal vervaardig.

Die A-raam is gesertifiseer en van goeie ontwerp.

Die Chevron en nommerplaat moet verwyder word sodat daar plek is vir die boks op die volle voetafdruk van die onderstel. Ek gaan dit op die deur aan die agterkant heg.

My sleepwa se gesertifiseerde dravermoeë is op die plaatjie. Nou is ek wettig om swaarder as 750 kg te gaan, maar ek moet eers ‘n ander sleepvoertuig koop. Dit sal met tyd kom.

Die eerste verandering was die inbou van skokbrekers. Ek het die 1976 VW kewer se skokbrekers gekoop. Ek het beplan oor grootte en beweeglengte en dit was die naaste en goedkoopste en was sommer van die rak af beskikbaar. Ek het self die koppelstukke vervaardig en vasgebout na galvanisering. Ek het hoë sterkte boute gebruik.

Daar is voorsiening gemaak vir die beweging van die as na agter soos die bladvere “platter” sal buig soos gewig gelaai word of as die wa oor knikke beweeg.

Hier is die agteraansig van my voorlopige plan. Ek teken net gedeeltelik. Die res is in my kop. Ek is deeglik bewus in my agterkop dat ek die plan nog heelwat gaan aanpas met verloop van tyd.

Hier is die sy-aansig.

Na bestudering van my plan en vergelyking met sonpaneel groottes en ook die hanteerbaarheid daarvan het ek die plan gewysig. Die witter merke van Tippex is sigbaar.

Die sy-aansig het ook heelwat verandering. Ek het die sydeur voor groter gemaak om plek te maak vir ‘n opvou tafel.

Ek bou in modules. Ek het vêr gevorder met my elektriese paneel. Dit moet behoorlik getoets word voor dit ingebou word.

Ek het 4 x 80W panele gekoop en het hulle twee-twee met skaniere om dit hanteerbaar te hou.

Ek het die agterkante versterk as beskerming. Die panele moet nog sakke van seil kry en bedraad word.

Ek het die Victron 100V 30A MPPT sonkrag reguleerder. Ek het drie opsies om die panele te koppel:

Op die oomblik is die tweede opsie die beste een om te neem en doen ek my beplanning so. Ek het amper die volledige idee hoe groot die neuskas gebou moet word. Ek sal ook eersdaags die toetse doen om te kyk of my krag opset korrek funksioneer.

Hier het ek die sleepwa se agterkant in sig. Die nommerplaat stut moet weg, want die agterste swaaideur moet daar kan oopmaak. Ek sal later die chevron en nommerplaat op die swaaideur monteer.

DIe vloerplaat is 2mm gegalvaniseerde plaat. Ek het dit geheg met Sikaflex 552, hebried poliyuritaan gom, waarmee motors se panele geheg word. Wanneer die boks se raam op kom, word dit vasgebout, dwarsdeur die vloer ook. Die nommerplaat en chevron is verwyder.

Vooraansig. Die sleepwa kry sy eerste oefening. Ek pak heelwat stene op om die plaat tydens die droogword van die gom vas te hou.

Volg ook die vordering op die 4×4 Community forum. U kan die ander forumlede se kommentaar lees. Kliek hier om daarheen te gaan.

Die eerste pak snitte is gemaak. Die hoeke moet noukeurig gemeet en gesny word. Geen foute mag gemaak word nie.

Die plan word noukeurig gevolg. ‘n Gedeelte word beplan soos ek vorder.

Die hoeke moet volkome haaks wees. Dit is nie onderhandelbaar nie. Ek gebruik my sweistafel se hoeke as gids. Die staal word vasgeklem om beweging te voorkom tydens sweis.

Ek het driehoekies ingesweis om buiging te voorkom. Totdat die bak vasgeheg is, is dit effens buigbaar, want 25 x 25 x 1.6 mm vierkant buisstaal is maar dun.

Die eerste vertikale paaltjies is nogal ‘n taak om akkuraat te sweis. Eers as die dwarslatte op is, sal die stabiliteit beter wees.

Die boks is nou voorsien van die eerste dwarslatte en dit gaan beter. Die struktuur is jou baie meer stabiel en sterker.

‘n Klein bietjie verder. Die basiese uitleg is meer verstaanbaar.

Nou is die kompartemente meer sigbaar. Ek kolsweis net eers alles aanmekaar en dan sweis ek alles behoorlik.

 

Hier is ‘n skets van die hoof laai wat agter uit skuif. Dit is die mees ekonomiese ontwerp vir my.


Is Lood Kristal batterye besig om terug te val in verrigtingsvermoë?

Ek weet ek gaan dalk op geharde gebruikers van Lood Kristal batterye se tone trap, maar laat dit dan maar so wees.
Ek het heelwat navrae gedoen en navorsing op Internet, omdat ek die korrekte, ingeligte besluit wil neem oor watter battery of batterye ek in my slaapwa moet bou. Ek benodig ten minste 200Ah. Ek verkies een battery instede van twee wat in paralel gekoppel is. Op hierdie stadium is ek nie geïnteresseerd in ‘n gewone loodsuur battery nie. Dit is te beperk vir my idees. Vir ‘n klein bietjie meer in koste, kan ek soveel beter kry.
Ek het vrae gevra op ‘n populêre forum en selfs deur privaat boodskappe. Ek het ure en ure se navorsing aanlyn gedoen en my keuse is ‘n OmniPower AGM/Gel OPR hibried battery met 240Ah kapasiteit, na ‘n mede forumlid voorgestel het ek sal dalk na hierdie battery se spesifikasies wil kyk. Hy was so reg gewees.
Hoekom nie ‘n Lood Kristal nie?
‘n Betta 200Ah lood kristal kos R8000.00 (afgerond.- kos meer)
Die Omnipower AGM/Gel hibried OPR 240 Ah is R5000.00 (R4400.00 plus btw).
Dit is drasties goedkoper en ek moes weet of die R3000.00 meer vir die lood kristal my werklik R3000.00 se beter verrigting sal gee, of indien ek die goedkoper opsie neem, sal my verrigting met amper die helfte daal?

Spesifikasies vir die Omnipower 240 Ah:

4300 siklusse vir 20% DOD (48 Amps bruikbaar van die 240 kapasiteit)

2800 siklusse vir 40% DOD (96 Amps bruikbaar)

1800 siklusse vir 60% DOD (144 Amps bruikbaar) [lood kristal het 2100 siklusse, jy kry slegs 120Ah van die 200A kapasiteit]

1000 siklusse vir 80% DOD (192 Amps bruikbaar) [lood kristal ook 1000 maksimum, maar die lood kristal is beperk tot 60A]

300 siklusse vir 100% DOD (240 Amps bruikbaar) [lood kristal 500, maar lood kristal is beperk tot 200A]

Self ontlaai tempo:

100% tot 50% – 10 maande (40°)

100% tot 50% – 13 maande (30°)

100% tot 55% – 18 maande (20°)

100% tot 70% – 18 maande (10°)

Laai teen 14.4V

Luier/dryf teen 13.65V.

Ek sal nooit die battery in my leeftyd kan opgebruik nie (ek kan nog net soveel jare leef). Ek het genoeg krag reserwes om ook ‘n ysmaker deur ‘n omskakelaar te kan bedryf. Die groot prysverskil is net nie regverdigbaar vir my nie. Kyk maar na die grafiek en sien self dat die lood kristal nie so goed doen soos adverteer in my persoonlike mening nie.
Daar is ook nog steeds ‘n hoë syfer van mislukkings ten opsigte van lood kristal batterye. Hulle hou nie van hoë hitte of skok nie. Hoekom betree nie meer battery vervaardigers nie die veld van lood kristal batterye nie? Is die gel batterye besig om meer koste-effektief te raak? Ek is van mening dat die nuwe gel hibriede die lood kristal batterye nou ‘n regverdige pak slae gee ten opsigte van koste en werkverrigtinge.
Teen amper dubbel die prys, lood kristal is nie dubbel die werkverrigting nie. Volgens die grafiek is die OmniPower hibried, wat binnekort vrygestel word, ‘n heelwat beter, ekonomiese opsie. Van R5000.00 tot R8000.00 is ‘n 60% toename. U kan ook argumenteer dat R3000.00 37.5% is van R8000.00, maar dit is nie belangrik nie. In die kamp omgewing is die lood kristal nie besig om soveel beter te presteer as wat die koste meer is as die nuwe Omnipower hibried nie.
Ek kan met gemak werk met 40% van die hibried battery se kapasiteit, en dit gee my 96Ah, met ‘n leeftyd van 2800 siklusse, of selfs 60%, wat my 144Ah gee teen 1800 siklusse. Wat meer het ek nodig? Ek kan nou my kampyskas, ligte, ‘n ysmaker, dalk nog ‘n yskas of frieskas, ek kan al my selfone en skootrekenaars laai, en selfs ‘n mikrogolfoond of koffiemaker deur ‘n omskakelaar (spaarsamige gebruik natuurlik).
Dit is my persoonlike mening en hoekom ek die keuse gemaak het om nie ‘n lood kristal battery te koop nie, maar die goedkoper hibried.


Die boks, sonder die sybokse en neusboks is nou basies daar. Nou is daar heelwat sweiswerk en skoonmaak wat voorlê voor die plate vaskom. Die boks is nog net geklamp aan die bak. Dit sal later vasgebout word.

Die onderskeie kompartemente kan onderskei word vir die wat weet wat beplan. Die agterdeur se hoeke is versterk om die groot en swaar deur te dra.

Die wa van voor. Ek het die voorkant met ‘n X versterk.

Ek maak seker dat daar volle penetrasie is vir maksimum sterkte.


  • Share on Tumblr
  •