Boswa in bou

EK deel graag hier met u die bou van my boswa, die modulêre tipe van konstruksie metode wat ek gekies het. Ek wou nie deur die probleme gaan om die onderstel te bou nie en gevolglik het ek gekies om die onderstel, klaar te koop, waar ek die boks kan bou. Hier is die proses van begin tot einde van die “Bosparra Mk1.” Die boks bout vas op die onderstel en ek kan dit weer verwyder en ander een of tipe tydelik heg.

EK het die onderstel by Vtec gekoop op grond van hierdie prentjie en die onmiddellike reaksie van Jan van Trailerrent, Goodwood.

Hier is die onderstel wat ek ontvang het. Die vloer is 595 mm bokant die grond. Die bande is 15 duim.

Die onderstel is lekker stewig en van 75 x 38 x 5 mm kanaalstaal vervaardig.

Die A-raam is gesertifiseer en van goeie ontwerp.

Die Chevron en nommerplaat moet verwyder word sodat daar plek is vir die boks op die volle voetafdruk van die onderstel. Ek gaan dit op die deur aan die agterkant heg.

My sleepwa se gesertifiseerde dravermoeë is op die plaatjie. Nou is ek wettig om swaarder as 750 kg te gaan, maar ek moet eers ‘n ander sleepvoertuig koop. Dit sal met tyd kom.

Die eerste verandering was die inbou van skokbrekers. Ek het die 1976 VW kewer se skokbrekers gekoop. Ek het beplan oor grootte en beweeglengte en dit was die naaste en goedkoopste en was sommer van die rak af beskikbaar. Ek het self die koppelstukke vervaardig en vasgebout na galvanisering. Ek het hoë sterkte boute gebruik.

Daar is voorsiening gemaak vir die beweging van die as na agter soos die bladvere “platter” sal buig soos gewig gelaai word of as die wa oor knikke beweeg.

Hier is die agteraansig van my voorlopige plan. Ek teken net gedeeltelik. Die res is in my kop. Ek is deeglik bewus in my agterkop dat ek die plan nog heelwat gaan aanpas met verloop van tyd.

Hier is die sy-aansig.

Na bestudering van my plan en vergelyking met sonpaneel groottes en ook die hanteerbaarheid daarvan het ek die plan gewysig. Die witter merke van Tippex is sigbaar.

Die sy-aansig het ook heelwat verandering. Ek het die sydeur voor groter gemaak om plek te maak vir ‘n opvou tafel.

Ek bou in modules. Ek het vêr gevorder met my elektriese paneel. Dit moet behoorlik getoets word voor dit ingebou word.

Ek het 4 x 80W panele gekoop en het hulle twee-twee met skaniere om dit hanteerbaar te hou.

Ek het die agterkante versterk as beskerming. Die panele moet nog sakke van seil kry en bedraad word.

Ek het die Victron 100V 30A MPPT sonkrag reguleerder. Ek het drie opsies om die panele te koppel:

Op die oomblik is die tweede opsie die beste een om te neem en doen ek my beplanning so. Ek het amper die volledige idee hoe groot die neuskas gebou moet word. Ek sal ook eersdaags die toetse doen om te kyk of my krag opset korrek funksioneer.

Hier het ek die sleepwa se agterkant in sig. Die nommerplaat stut moet weg, want die agterste swaaideur moet daar kan oopmaak. Ek sal later die chevron en nommerplaat op die swaaideur monteer.

DIe vloerplaat is 2mm gegalvaniseerde plaat. Ek het dit geheg met Sikaflex 552, hebried poliyuritaan gom, waarmee motors se panele geheg word. Wanneer die boks se raam op kom, word dit vasgebout, dwarsdeur die vloer ook. Die nommerplaat en chevron is verwyder.

Vooraansig. Die sleepwa kry sy eerste oefening. Ek pak heelwat stene op om die plaat tydens die droogword van die gom vas te hou.

Volg ook die vordering op die 4×4 Community forum. U kan die ander forumlede se kommentaar lees. Kliek hier om daarheen te gaan.

Die eerste pak snitte is gemaak. Die hoeke moet noukeurig gemeet en gesny word. Geen foute mag gemaak word nie.

Die plan word noukeurig gevolg. ‘n Gedeelte word beplan soos ek vorder.

Die hoeke moet volkome haaks wees. Dit is nie onderhandelbaar nie. Ek gebruik my sweistafel se hoeke as gids. Die staal word vasgeklem om beweging te voorkom tydens sweis.

Ek het driehoekies ingesweis om buiging te voorkom. Totdat die bak vasgeheg is, is dit effens buigbaar, want 25 x 25 x 1.6 mm vierkant buisstaal is maar dun.

Die eerste vertikale paaltjies is nogal ‘n taak om akkuraat te sweis. Eers as die dwarslatte op is, sal die stabiliteit beter wees.

Die boks is nou voorsien van die eerste dwarslatte en dit gaan beter. Die struktuur is jou baie meer stabiel en sterker.

‘n Klein bietjie verder. Die basiese uitleg is meer verstaanbaar.

Nou is die kompartemente meer sigbaar. Ek kolsweis net eers alles aanmekaar en dan sweis ek alles behoorlik.

 

Hier is ‘n skets van die hoof laai wat agter uit skuif. Dit is die mees ekonomiese ontwerp vir my.


Is Lood Kristal batterye besig om terug te val in verrigtingsvermoë?

Ek weet ek gaan dalk op geharde gebruikers van Lood Kristal batterye se tone trap, maar laat dit dan maar so wees.
Ek het heelwat navrae gedoen en navorsing op Internet, omdat ek die korrekte, ingeligte besluit wil neem oor watter battery of batterye ek in my slaapwa moet bou. Ek benodig ten minste 200Ah. Ek verkies een battery instede van twee wat in paralel gekoppel is. Op hierdie stadium is ek nie geïnteresseerd in ‘n gewone loodsuur battery nie. Dit is te beperk vir my idees. Vir ‘n klein bietjie meer in koste, kan ek soveel beter kry.
Ek het vrae gevra op ‘n populêre forum en selfs deur privaat boodskappe. Ek het ure en ure se navorsing aanlyn gedoen en my keuse is ‘n OmniPower AGM/Gel OPR hibried battery met 240Ah kapasiteit, na ‘n mede forumlid voorgestel het ek sal dalk na hierdie battery se spesifikasies wil kyk. Hy was so reg gewees.
Hoekom nie ‘n Lood Kristal nie?
‘n Betta 200Ah lood kristal kos R8000.00 (afgerond.- kos meer)
Die Omnipower AGM/Gel hibried OPR 240 Ah is R5000.00 (R4400.00 plus btw).
Dit is drasties goedkoper en ek moes weet of die R3000.00 meer vir die lood kristal my werklik R3000.00 se beter verrigting sal gee, of indien ek die goedkoper opsie neem, sal my verrigting met amper die helfte daal?

Spesifikasies vir die Omnipower 240 Ah:

4300 siklusse vir 20% DOD (48 Amps bruikbaar van die 240 kapasiteit)

2800 siklusse vir 40% DOD (96 Amps bruikbaar)

1800 siklusse vir 60% DOD (144 Amps bruikbaar) [lood kristal het 2100 siklusse, jy kry slegs 120Ah van die 200A kapasiteit]

1000 siklusse vir 80% DOD (192 Amps bruikbaar) [lood kristal ook 1000 maksimum, maar die lood kristal is beperk tot 60A]

300 siklusse vir 100% DOD (240 Amps bruikbaar) [lood kristal 500, maar lood kristal is beperk tot 200A]

Self ontlaai tempo:

100% tot 50% – 10 maande (40°)

100% tot 50% – 13 maande (30°)

100% tot 55% – 18 maande (20°)

100% tot 70% – 18 maande (10°)

Laai teen 14.4V

Luier/dryf teen 13.65V.

Ek sal nooit die battery in my leeftyd kan opgebruik nie (ek kan nog net soveel jare leef). Ek het genoeg krag reserwes om ook ‘n ysmaker deur ‘n omskakelaar te kan bedryf. Die groot prysverskil is net nie regverdigbaar vir my nie. Kyk maar na die grafiek en sien self dat die lood kristal nie so goed doen soos adverteer in my persoonlike mening nie.
Daar is ook nog steeds ‘n hoë syfer van mislukkings ten opsigte van lood kristal batterye. Hulle hou nie van hoë hitte of skok nie. Hoekom betree nie meer battery vervaardigers nie die veld van lood kristal batterye nie? Is die gel batterye besig om meer koste-effektief te raak? Ek is van mening dat die nuwe gel hibriede die lood kristal batterye nou ‘n regverdige pak slae gee ten opsigte van koste en werkverrigtinge.
Teen amper dubbel die prys, lood kristal is nie dubbel die werkverrigting nie. Volgens die grafiek is die OmniPower hibried, wat binnekort vrygestel word, ‘n heelwat beter, ekonomiese opsie. Van R5000.00 tot R8000.00 is ‘n 60% toename. U kan ook argumenteer dat R3000.00 37.5% is van R8000.00, maar dit is nie belangrik nie. In die kamp omgewing is die lood kristal nie besig om soveel beter te presteer as wat die koste meer is as die nuwe Omnipower hibried nie.
Ek kan met gemak werk met 40% van die hibried battery se kapasiteit, en dit gee my 96Ah, met ‘n leeftyd van 2800 siklusse, of selfs 60%, wat my 144Ah gee teen 1800 siklusse. Wat meer het ek nodig? Ek kan nou my kampyskas, ligte, ‘n ysmaker, dalk nog ‘n yskas of frieskas, ek kan al my selfone en skootrekenaars laai, en selfs ‘n mikrogolfoond of koffiemaker deur ‘n omskakelaar (spaarsamige gebruik natuurlik).
Dit is my persoonlike mening en hoekom ek die keuse gemaak het om nie ‘n lood kristal battery te koop nie, maar die goedkoper hibried.


Die boks, sonder die sybokse en neusboks is nou basies daar. Nou is daar heelwat sweiswerk en skoonmaak wat voorlê voor die plate vaskom. Die boks is nog net geklamp aan die bak. Dit sal later vasgebout word.

Die onderskeie kompartemente kan onderskei word vir die wat weet wat beplan. Die agterdeur se hoeke is versterk om die groot en swaar deur te dra.

Die wa van voor. Ek het die voorkant met ‘n X versterk.

Ek maak seker dat daar volle penetrasie is vir maksimum sterkte.


Ek het vandag heelwat gesweis. Nou is daar heelwat hoekslypwerk om te doen en dan nogmaals sweis. Ek sal binnekort met die sy bokse begin.

Ek het my Omnipower 240 Ah gel/agm battery gekry. Dit weeg 62kg. Dit het nie uitstaande pole nie. Ek moet 8mm boute gebruik om die kabels te heg.

Ek het my battery getoets en gelaai. Ek het dit ontvang op 12.8 V. My laaier het ek op maksimum gestel en dit het op 14.9 A begin laai. Dit het gelaidelik begin sak. Hier wys dit 4.2 A. Die kamera is te vinnig om die flikkerende LED te lees.

Dit het lank geneem om te laai tot vol. Die bettery het geensins warmte opgetel nie.



 Ek het Saterdag die Sonpanele getoets soos ek verduidelik het. Twee in serie, parallel gekoppel aan twee in serie. Dit werk een honderd persent. Ek het my boor op die inverter getoets en dit werk ook. Hier is die laaier nou op toets. Ek is heel tevrede. Dit is opmerklik dat die Adendorf batterylaaier beter werk op die AGM battery, want die Black and Decker het al afgeskakel en aangedui dit is vol. Hierdie een loop nog lank op die stadige, lae amps van 2.2A.

Ek het die battery monitor nog nie gekoppel nie. Die Shunt is egter in plek. Die swart draad wat opgerol is, is die bluetooth module. Die UPT draad is lewenslank. Ek gaan kyk of ek nie ‘n kortetjie kan kry nie.

Die battery is nogal groot. 480 mm lank.

Die standaard Loodsuur diep siklus battery (105 Ah), teenoor my nuwe  (240 Ah) AGM/Gel Hibried monster.


29 April 2018

Ek het weer verder gewerk aan die sleepwa. Daar was heelwat sweiswerk en hoekslypwerk wat gedoen moes word. Dit is steeds nie klaar nie.

 

Die sleepwa se boks is onderstebo om die ongemaklike sweiswerk te kan doen.

Die sleepwa is bakloos. Ek merk die plek waar die bak sal lê om die Soudaflex the smeer.

Ek het ‘n volledig herboude Engel 80L gekoop by Danie van Fastener Warehouse vir R4000,00. Hy werk soos ‘n bom.

Die bak is op die onderstel. Ek moes die eerste twee plate voor die hegting heg omdat ek nie met klinknaels agter die modderskerms kan bykom nie.

Die gom peul uit toe ek die boute vasdraai. Dit is behoorlik geseêl.

Ek heg die boks aan die onderstel met voldoende boute. Dit voldoen ook dan aan die defenisie van Kokerbak, waarvoor die lisensie op die onderstel uitgereik is. Ek kan enige bak heg sonder om die sleepwa weer deur die toets te sit. Die regterkant se bout is nie in die pad van die agterdeur nie.

‘n Kompromie is aangegaan. Die bout is nou nie in die pad van die agterdeur nie.

Die kombuis se ribbe word versterk om die gewig te kan dra.

Die vloer is geheg en aluminium hoek word gebruik om die hout se hegting te versterk. Lym word ook gebruik.

Die boks is ongeveer 1400 mm wyd, 400 mm diep en 500 mm hoog. Dit is redelik groot.

Buiten Alcolin lym, gebruik ek aluminium hoek en skroewe om enige buiging te keer.

Links kan gesien word dat die kant voor gehg word met aluminium aan die boks.

Die basiese kombuiskas is klaar. Dit sal later met poliuretaan behandel word.

Die sye is ook gestut en gegom.

Die stofie is op ‘n raam van “lip channel” gemonteer. Die gietyster pootjies waarmee die stofie uitkom breek te maklik. Hier is die stofie binne gly gidse gemonteer sodat dit maklik kan in en uit getrek word, sonder om die rubbers van die deur te beskadig of om die houtwerk te krap. Ek het dit so ontwerp dat dit verwyder kan word as ek dit eendag moet vervang. Die rakkies word bo-oor dit gemoteer en dan sal dit meer professioneel lyk as nou. Hierdie stofie het twee groot branders en sal koffiewater gou tot kookpunt kan bring. Op regterkant kan gesien word dat ek voorsiening gemaak het vir die staal stroke waaraan die deur rubbers geheg word. Ek sal dit later heg.

 

Die raam van die neuskas is in ‘n gevorderde stadium. Dit sal binnekort gewys word. Die elektriese paneel is al getoets en werk na wense. Ek het die kombuisraad gekoop, maar onse genade, dit is vrek duur.


Die papierborde en papierbord houers is bo en voldoende houers is onder vir koffie (twee soorte), tee, Cremora, Suiker, Warm sjokolade en versoeter. Ek sit hierdie kruideniersware hier, omdat dit ‘n hele paar keer per dag gebruik gaan word.

Die ketel pas net mooi in. Ek sal later die rekke in sit om alles in plek te hou terwyl ons ry.

Die laai is nou gebou in die linkerkantste helfte bokant die stoof. Die handvatsel sal later aangheg word.

Uit ‘n ander oog.

Die laai is toe. Dit is net groot genoeg om regs toe te laat vir die ketel en, koffie en papierborde.

Die boonste laai is in plek, met voorsiening vir Pap borde, Klein bordjies en bekers.

Die laai is toe. Ek sal later die voorkant toemaak. Wil nie nou hout sny daarvoor nie.

Die borde is links en ook ‘n snybord. Regs is twee groottes glase. Onder is die broodblik om brood vars te hou. Ek het die gaping hoog genoeg gemaak sodat ek hom voor kan lig oor die rubber wat die deur seël.

Skuins aansig dit gee beter beeld van kombuis. Ongeveer twee derdes is klaar.

USB Sok. Die vier USB sokke is 2.4A elk en sal selfone teen maksimum spoed kan laai. My 240 Ah battery sal dit nie eers voel nie. Onder is ‘n Hella sok.

Laaste derde van kombuis. Die brandblusser is links geheg. Bokant hom die 220V sokke en die USB sok kom net onder dit. Hier gaan ek rakkies maak vir ander benodigdhede soos speserye, waterlose handsaniteerder, die elektrise ketel, ens. Die kombuis kry nog ‘n groot Laai bokant die yskas vir die kastrolle en groot lepels. Alles kry 12V ligte.


 

  • Share on Tumblr
  •